Jak już stałem się szczęśliwym posiadaczem oryginalnych części to przyszedł czas na poznanie ich głębiej. Zacząłem od prostszego FD1 i rozmontowałem go w miarę całkowicie. Później okazało się, że można dobrać się jeszcze głębiej czego niestety na załączonym filmie nie widać.
Najpierw, z ciekawości, wielokrotnie go rozbierałem i składałem.
Zastanawiałem się jak wmontować w środek stosowny potencjometr (liniowy 10K ohm), żeby skutecznie przenieść na niego ruch obrotowy rękojeści kompensując jednocześnie przesuw w pionie wynikający ze skoku zastosowanej śruby. Ostatecznie zdecydowałem się na dopasowaną do szczeliny osi potencjometru blaszkę, która jak swego rodzaju „śrubokręt” obraca nią jednocześnie przesuwając się delikatnie w osi pionowej. Po kilku miesiącach eksploatacji mogę stwierdzić, że to rozwiązanie jest nad wyraz skuteczne i mało skomplikowane.
Widoczne obok zdjęcie pokazuje głowicę kranu z wkręconą w środku długą nakrętką i kawałkiem gwintu z wmontowaną blaszką „śrubokrętu”. Obok widoczny potencjometr, zamontowany w plastikowym krążku, który jest osadzony we wnętrzu obudowy.
Kompletny sterownik hamulca pomocniczego po wstępnym zamontowaniu na ścianie obudowy pulpitu. Z dołu widoczne są przewody, które zostały przeprowadzone przez oryginalne otwory bez uszkadzania obudowy.
Kalibracja potencjometru w celu zsynchronizowania ruchu rękojeści została wykonana z pomocą arkusza XLS dostępnego tutaj. Uzyskane współczynniki znalazły miejsce w kolejnym wierszu pliku eu07.ini
- calibratein 1 11.039 -15.136 0 0 //hamulec pomocniczy
Kalibrację potencjometrów hamulcowych opisałem dokładniej tutaj.
Współpracę sterownika hamulca pomocniczego z manometrem można zobaczyć na poniższym nagraniu:
Więcej o manometrach można przeczytać tutaj.