FD1 od środka

Jak już stałem się szczęśliwym posiadaczem oryginalnych części to przyszedł czas na poznanie ich głębiej. Zacząłem od prostszego FD1 i rozmontowałem go w miarę całkowicie. Później okazało się, że można dobrać się jeszcze głębiej czego niestety na załączonym filmie nie widać.

Treść jest niedostępna.
Zaakceptuj politykę prywatności klikając przycisk Akceptuję.

FD1_naped_potencjometru

Potencjometr (zamocowany w plastikowym krążku) i wnętrze głowicy z widocznym „śrubokrętem”

Najpierw, z ciekawości, wielokrotnie go rozbierałem i składałem.

Zastanawiałem się jak wmontować w środek stosowny potencjometr (liniowy 10K ohm), żeby skutecznie przenieść na niego ruch obrotowy rękojeści kompensując jednocześnie przesuw w pionie wynikający ze skoku zastosowanej śruby. Ostatecznie zdecydowałem się na dopasowaną do szczeliny osi potencjometru blaszkę, która jak swego rodzaju „śrubokręt” obraca nią jednocześnie przesuwając się delikatnie w osi pionowej. Po kilku miesiącach eksploatacji mogę stwierdzić, że to rozwiązanie jest nad wyraz skuteczne i mało skomplikowane.

Widoczne obok zdjęcie pokazuje głowicę kranu z wkręconą w środku długą nakrętką i kawałkiem gwintu z wmontowaną blaszką „śrubokrętu”. Obok widoczny potencjometr, zamontowany w plastikowym krążku, który jest osadzony we wnętrzu obudowy.

Kompletny sterownik hamulca pomocniczego po wstępnym zamontowaniu na ścianie obudowy pulpitu. Z dołu widoczne są przewody, które zostały przeprowadzone przez oryginalne otwory bez uszkadzania obudowy.

FD1_na_scianie

FD1 zamocowany w docelowym miejscu na ścianie podstawy pulpitu

Kalibracja potencjometru w celu zsynchronizowania ruchu rękojeści została wykonana z pomocą arkusza XLS dostępnego tutaj. Uzyskane współczynniki znalazły miejsce w kolejnym wierszu pliku eu07.ini

  • calibratein 1 11.039 -15.136 0 0        //hamulec pomocniczy

Kalibrację potencjometrów hamulcowych opisałem dokładniej tutaj.

Współpracę sterownika hamulca pomocniczego z manometrem można zobaczyć na poniższym nagraniu:

Treść jest niedostępna.
Zaakceptuj politykę prywatności klikając przycisk Akceptuję.

Więcej o manometrach można przeczytać tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.